Koen van Santvoord | auteur
      Freelance journalist / tekstschrijver | Esquire  

  « VOORPAGINA

Esquire

Esquire is een Nederlands tijdschrift voor ‘de man met stijl en inhoud’, uitgegeven door Hearst. Het glossy magazine werd in 1991 opgericht als Nederlandse versie van het gelijknamige Amerikaanse maandblad dat sinds 1933 bestaat.

» Wikipedia
» www.esquire.nl



 
ESQUIRE

Voor Esquire heb ik enkele achtergrondverhalen geschreven over succesvolle ondernemingen en de rol van marketing daarin, bijvoorbeeld over de snelle opkomst van MediaMarkt, het succes van de Breezer en de kansen van Starbucks op de Nederlandse markt.

Artikel (pdf)
  • Koffiestrijd - Achtergrondverhaal over de markt voor coffeebars in Nederland.
  •  
    BOEKEN
  • The Champ
  • Chansons!
  • Hoe één gekke mier de wereld kan veranderen
  • Buiten gebeurt het
  • Buiten met je hond
  • Buiten!
  • Bumper de politiepup
  • Tricolores, 125 jaar Willem II
  • John Feskens, d'n Beitel
  • Bondscoach voor 4 weken
  • Groeien door overname
  • Hoe verkoop ik mijn bedrijf?
  • Hoe koop ik een bedrijf?
    » Boek in opdracht

    JOURNALISTIEK WERK
    In de loop der jaren heb ik voor diverse kranten en tijdschriften gewerkt, zoals:
  • Brookz
  • Carp
  • Dif
  • Emerce
  • Esquire
  • FEM Business
  • Financieele Dagblad
  • Holland Management Review
  • Johan
  • Man of all Seasons
  • Management Scope
  • Management Team
  • Matchme
  • Nautique
  • Rails
  • Sprout
  • Society Quarterly (SQ)

    ZAKELIJK WERK
    Ik heb geschreven voor diverse zakelijke opdrachtgevers, vaak in de vorm van interviews en achtergrondverhalen. Tot de opdrachtgevers behoren o.a. Microsoft, Getronics, Grote Beer software, Robeco, Fortis Corporate Insurance, De Hypotheker, Nebib, Pentascope, Praxis, Vebego, Dura Vermeer en RPS.

    OVERIGE ACTIVITEITEN
    Naast mijn werk als schrijver ben ik ondernemer. Ik ben mede-oprichter en -eigenaar van Offerti.nl, een internetplatform waarop vraag en aanbod in de zakelijke dienstverlening bijeen wordt gebracht.